سبد خرید 0

آموزش محاسبه و اندازه گیری متراژ کف برای خرید کفپوش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 18 بهمن 1399 در ساعت 14 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهتر است قبل از سفارش کفپوش خود، متراژ مورد نظر خود را اندازه گیری کرده باشید. اندازه گیری کف منزل و یا محیط کار بسیار کار راحتی میباشد که قبل از اندازه گیری باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مطلب قصد دارید تا شما را با آموزش محاسبه و اندازه گیری متراژ کف برای خرید کفپوش راهنمایی کنیم. اندازه گیری کف باید با دقت انجام بگیرد تا متریال خریداری شده به اندازه کافی وجود داشته باشد تا در هنگام نصب لمینت کم نیاید. بهتر است مقداری کفپوش اضافه پس از اندازه گیری و محاسبه تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید بنابراین برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه مای دکوری همراه باشید.

ما در مقاله زیر به شما روش اندازه گیری کفپوش و نحوه محاسبه متراژ محیط برای لمینت یا کفپوش مورد نیازتان را به شما آموزش خواهیم داد. شما برای اندازه‌گیری باید مواردی چون ستون و یا شومینه را جزئی از زمین به شمار آورید و آن را اندازه‌گیری کنید. اما در ابتدا سراغ اتاق ها خواهیم رفت.

اندازه گیری اتاق ها

تفاوتی ندارد چه جنس کفپوشی را برای فضای خود در نظر گرفته‌اید، اولین قدم محاسبه کف اتاق‌ها میباشد. برای این کار طول و عرض اتاق‌های مربع و مستطیل را به راحتی می‌توانید اندازه بگیرید و با یکدیگر ضرب کنید تا عدد مساحت به دست بیاید. به طور مثال اتاقی با طول 6 متر و عرض 3متر، ‌مساحتی ۱۸ متری را به ما میدهد. برای اندازه دقیق کف خانه باید عواملی مانند کمدهای درون دیواری،‌ شومینه، میز جزیره آشپزخانه و… را نیز در نظر داشته باشید.

اتاق های مستطیل و مربعی شکل

اتاق‌های مستطیل و مربعی شکل، قسمت ساده محاسبه متراژ میباشند. بسیاری از اتاق‌ها مربع ناقص، مثلثی شکل یا به شکل T یا L و شکل‌های دیگر میباشند که ممکن است کار را برای شما دشوار تر کند هرچند برای اینکار تنها کافیست کمی دانش ریاضیات بخرج دهید یعنی اتاق‌هایی که مربع یا مستطیل ناقص هستند، تمام مساحت را حساب کنید و بعد قسمت‌هایی که به کفپوش نیاز ندارند را، از مساحت کُل کم کنید. به طور مثال پس از محاسبه مساحت آشپزخانه که به شکل مربع کامل است، مساحتِ میز جزیره مانند آشپزخانه را حساب و از مساحت کلی کم کنید. در مورد کشو و کمد دیواری از پیش تعیین شده، شومینه و… نیز به همین ترتیب.

 

اتاق مثلثی شکل

یکی دیگر از روش‌های محاسبه مساحتِ اتاق‌های ناقص یا مثلثی شکل این است که آن‌ها را به مربع‌های کوچکتر تقسیم‌بندی کنید و بعد همه را جمع بزنید. برای اتاق مثلثی شکل علاوه بر استفاده از مربع‌های کوچک، می‌توانید حاصل ضرب عدد طول و عرض را تقسیم بر دو کنید. (اتاق‌هایی به شکل مثلث قائم‌الزاویه)

پله­ ها

در مورد پله‌ها نیز باید سطح رو و جلوی پله را حساب کنید. در واقع می‌شود طول و عرض و ارتفاع.

فضای U شکل

محاسبه مساحت فضاهای U شکل، نیم دایره یا دایره‌ای از دیگر شکل‌ها سخت‌تر است. می‌توان از روش مربع‌های کوچک استفاده کرد اما بهتر است:

ابتدا طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید. در نیم دایره و دایره طول همان قطر دایره است. در اتاق U شکل عرض همان شعاع میباشد. اندازه طول را نصف کرده، ضرب در شعاع کرده و در نهایت با عدد ۳.۱۴ ضرب می‌شود. نتیجه نهایی مساحت کل دایره است که برای اتاق نیم دایره یا بالکن‌های ‌U ‌شکل تقسیم بر دو می‌شود. به زبان ساده می‌شود شعاع ضربدر شعاع ضربدر عدد پی تقسیم بر ۲.

محاسبه قرنیز

در محاسبه متراژ قرنیز باید به این نکته توجه داشته باشید که در دور کار ممکن است ارتفاع دیوار از کف تا بالا کمتر از اندازه استاندارد (8 سانتیمتر ، 10 سانتیمتر) قرنیز باشد که در اینجا دو حالت ممکن است پیش بیاید:

حالت اول :جاهایی که کمتر از 5 سانتیمتر است مانند زیر درب ورودی ، درب بالکن و ... را جداگانه اندازهگیری نمایید تا ابزاری به نام میت برای آنجا محاسبه شود.

حالت دوم هم این است که بین 5 تا 8 سانتیمتر باشد مانند زیر درب سرویس بهداشتی ، حمام ، کمد دیواری و ... که ابزار دیگری به نام اسکوتیا نیز محاسبه می شود.

خریداری کفپوش اضافه

اضافه کردن ۵ تا۱۰ درصد کفپوش به خرید نهایی بسیار حائز اهمیت میباشد چرا که دیده شده در حین کار برخی از کفپوش یا کاشی‌ها آسیب ببیند، یا در محاسبه پیش از کار اشتباهی رخ بدهد. در این صورت خرید مقداری کفپوش اضافه ضرر که ندارد هیچ، تبدیل به صرفه جویی در هزینه و انرژی نیز خواهد شد. کاشی‌های اضافه را نیز نگهداری می‌کنید تا در تعویض و ترمیم‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

مرحله آخر اندازه گیری

آخرین گام چک کردن مقدار کفپوش با فروشنده میباشد به عبارت دیگر شما اگر برای ۱۰۰ متر فضا مایل به خرید کفپوشی هستید که در کاشی آن ۱.۶۵ متر سطح در نظر گرفته شده است، می‌بایست ۶۰.۶ بسته کاشی خریداری کنید. این یعنی شما باید ۶۱ بسته تهیه کنید،‌ ضمن اینکه ۵ تا۱۰ درصد کاشی اضافه را هم فراموش نکنید.

اندازه گیری و محاسبه کف خانه برای خرید کفپوش بدون نیاز به متر

یک روش که به طور معمول در اندازه‌گیری کفپوش خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد اندازه‌گیری ۷۵ درصد از مساحت کلی خانه به عنوان مساحت مورد نیاز برای کفپوش است. یعنی اگر مساحت خانه ۱۰۰ متر مربع میباشد شما نیاز به ۷۵ متر کاشی دارید. در این روش متراژ اتاق‌هایی مانند حمام، آشپزخانه و اتاق‌های دیگری که کفپوش نیاز ندارند را حدود ۲۵٪ از مساحت کل خانه در نظر می‌گیرند هرچند لازم به ذکر است محاسبه به این صورت ابداً به معنای رسیدن به جواب دقیق نیست.

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت کف‌پوش خود را از بین طرح و رنگ‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می‌توانید سؤالات خود را از طریق شماره درج شده درسایت با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان ما دریافت کنید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()